Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην νέα Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"

           Στις 13/3/2014 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή της περιβαλλοντικής ομάδας του 14ου γυμνασίου Λάρισας. Τα παιδιά αυτού του προγράμματος,έδειξαν ιδιαίτερη χαρά για την εκδρομή αυτή,εμπιστεύθηκαν τους υπεύθυνους καθηγητές και πέρασαν έναν από τους πιο όμορφους εκπαιδευτικούς περιπάτους που έχουν πάει με αυτό το σχολείο,αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στους υπεύθυνους της Νέας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λάρισας <<Κωνσταντίνος Κούμας>>.


           Αρχικά,πριν οι τάξεις Β1-Β2-Β3 πάνε στην νέα και ταυτόχρονα ανανεωμένη βιβλιοθήκη, τα παιδιά των τάξεων αυτών χωρίστηκαν σε δύο ομάδες,οι οποίες είχαν δύο συντονιστές. Η πρώτη ομάδα αποτελούνταν από 13 παιδιά και είχε ως συντονίστρια μια μαθήτρια της Β1 τάξης, ονόματι Κατερίνα Δημητρακοπούλου, ενώ η δεύτερη ομάδα αποτελούνταν επίσης από 13 παιδιά, αλλά αυτή τη φόρα με συντονιστή έναν μαθητή της τάξης Β2, ονόματι Καψάλης Θεοφάνης.


           Αφού οι μαθητές με τους καθηγητές έφτασαν στον χώρο της βιβλιοθήκης, εκεί τους υποδέχτηκαν με χαρά η γραμματέας αλλά και η ίδια η διευθύντρια της βιβλιοθήκης. Χωρίς χάσιμο χρόνου άρχισε η ξενάγηση στους χώρους της, πραγματικά τεράστιας ,βιβλιοθήκης. Πολλά παιδιά έμαθαν για τη ζωή και την δράση του Κωνσταντίνου Κούμα, ενώ άλλοι συγκράτησαν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατανομή των βιβλίων στα αμέτρητα ράφια της βιβλιοθήκης.


           Αφού η ξενάγηση ήρθε στο τέλος της, η διευθύντρια της βιβλιοθήκης επιχείρησε να γνωρίσει τους μαθητές, όμως όχι με τον συνηθισμένο βαρετό τρόπο, αλλά με έναν πιο διασκεδαστικό. Αφού,λοιπόν γνωρίστηκαν τα παιδιά είχαν το <<χρέος>> να κάνουν διάφορα ζώα. Έπειτα από αυτό θα έπρεπε να ζωγραφίσουν την πόλη τους, γνωστή και ως Λάρισα. Ύστερα από κλήρωση τα παιδιά κατέληξαν στο γεγονός, η πρώτη ομάδα να ζωγραφίσει το πράσινο μέρος της πόλης και η δεύτερη ομάδα το γκρίζο μέρος αντίστοιχα. Παράλληλα μερικά παιδιά των δυο ομάδων θα έβρισκαν και θα κατέγραφαν στην μνήμη των κινητών <<στοιχεία>>(εξού και η ονομασία του προγράμματος <<οι πράσινοι ντετέκτιβ>>), δηλαδή διάφορα πράγματα που είχαν σχέση με το θέμα της ζωγραφικής που είχαν αναλάβει.

   
           
           Η ώρα περνούσε γρήγορα και ευχάριστα για τους μαθητές που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και χωρίς απρόοπτα η  ροή κινούνταν ομαλά . Μετά από λίγη ώρα οι δυο ομάδες τελείωσαν τις εργασίες τους . Παρόλο που και οι δυο ζωγραφιές ήταν κάτι παραπάνω από καλλιτεχνκές,  νικητές αναδείχθηκαν τα παιδιά της πρώτης ομάδας.




            Αφού το πρόγραμμα έλαβε τέλος τα παιδιά και των δύο ομάδων έβγαλαν τα εξής συμπεράσματα για την πόλη τους
  1.  Η Λάρισα δεν είναι αρκετά πράσινη όσο θα ήθελαν οι μικροί αλλά και οι μεγάλοι πολίτες της.
  2. Το μουντό χρώμα (γκρι) έχει γίνει <<μόδα>>, όμως προκαλεί αλλαγή στην συμπεριφορά των κατοίκων της πόλης αρνητικά.       
  3. Τα περισσότερα καταστήματα είναι κλειστά (λόγο της οικονομικής κρίσης) και αυτό δεν μπορεί να οφελήσει κανέναν.
  4. Οι άνθρωποι είναι επιφυλακτικοί και καχύποπτοι (αφού σε όλη  την αναζήτηση των στοιχείων από τους μαθητές μόνο ένας άνθρωπος τους μίλησε φιλικά, ο οποίος μάλλον δεν έχει επιρεαστεί από τις αρνητικές επιπτώσεις του χρώματος που κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος των μεγαλουπόλεων).












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου